Als onderneming is het natuurlijk belangrijk dat je online bereikbaar bent. Toch zijn veel sociale ondernemingen nauwelijks of niet te vinden omdat ze geen gebruik maken van SEO. Hier zijn een aantal tips om je hiermee te helpen.
Zorg dat je online te vinden bent!
Als onderneming is het natuurlijk belangrijk dat je online goed te vinden bent. Toch zijn veel sociale ondernemingen nauwelijks of niet te vinden omdat ze geen gebruik maken van SEO. Hierdoor lopen zij mogelijke klanten, kansen of mogelijkheden mis.
Om je hierbij te helpen zijn dit een paar tips om jouw website via de meeste zoekmachines goed zichtbaar te maken:
Tip 1 – Als sociaal ondernemer wil je dat mensen die zoeken op ‘sociaal ondernemen’ jouw bedrijf vinden. Voeg de voor jouw relevante woorden, de “keywords”, letterlijk toe aan je website: duurzaam, sociaal, verantwoord, maatschappelijk, eerlijk, groen, lokaal, fairtrade, maatschappij, buurt.
Tip 2 – Zoekmachines filteren woorden (en combinaties) uit je website en sorteren zo hun resultaten. Zorg daarom dat je essentiële woorden en zinnen rondom je bedrijf en product regelmatig terug laat komen in de teksten op je site.
Tip 3 – Zorg dat op elke pagina van je website een beschrijving staat waar je belangrijkste “keywords” in voor komen. Je bedrijfsnaam staat natuurlijk mooi, maar zorgt niet voor extra vindbaarheid. Een voorbeeld van een goede pagina titel: chocolademakers met een maatschappelijke en duurzame missie. Dit bedrijf wordt dan namelijk gevonden wanneer mensen op chocolade, maatschappelijk en/of duurzaam zoeken.
Verbeter je vindbaarheid met deze (bijna allemaal) gratis tools.