Wij zijn benieuwd welke vragen of onderwerpen jullie willen behandelen in onze Benen-op-tafel sessies. Sparren met collega sociaal ondernemers die ook buiten de gebaande paden gaan en geen antwoorden vinden bij de frequently asked questions.
Input gezocht voor Benen op Tafel sessies
Sociaal ondernemers gaan vaak buiten de gebaande paden. Er zijn geen frequently asked questions en ook geen standaard antwoorden. Daarom zijn wij benieuwd welke vragen of onderwerpen jullie graag zouden behandelen in een Benen op tafel sessie.
Heb jij een onderwerp waar je graag over wil sparren? Of is er een ondernemer die jij graag naar zijn ervaringen wil vragen? Of wil je iets delen: heb jij zelf expertise of ervaringen die interessant zijn voor andere sociaal ondernemers? Laat het ons weten en wij organiseren een Benen op tafel sessie waarbij je elkaar kunt challengen en van elkaar kunt leren. En dat, met de benen omhoog met een borrelhapje & drankje in je hand.
Mail jouw vraag – eventueel aan een specifieke sociaal ondernemer – of het onderwerp waarover je graag met collega sociaal ondernemers wil sparren naar Marijt.
Ter inspiratie enkele voorbeelden van Benen op Tafel sessies. En bij grote interesse kunnen deze onderwerpen natuurlijk nogmaals aan bod komen.Â
TTC over vormen van financiering TTC zet via de mobiele telefoon interactieve voorlichtingscampagnes uit in Afrika, Zuid-Amerika en Azië en verzamelt data via sms. Hajo van Beijma (oprichter TTC) deelde hun ervaringen met verschillende financieringsvormen zoals donaties van bedrijven, subsidie, equity (Social Impact Fonds) en de samenwerking met Buitenlandse Zaken. Sleutel van de sessie: stel je zelf altijd de vraag of je wel écht geld nodig hebt en wees ambitieus.
Yumeko over online vindbaarheid Yumeko is het groene en schone alternatief voor slapen en baden. De webshop is het belangrijkste verkoopkanaal; online vindbaarheid is key. Rob van den Dool (oprichter Yumeko) deelde tijdens deze Benen op Tafel sessie tips & tricks voor online vindbaarheid en hoge conversiecijfers.
Tony’s Choclonely over low-budget marketing Tony’s Chocolonely werkt hard om de chocoladewereld 100% slaafvrij te maken. Met een marktaandeel van 11% hebben zij al heel wat bereikt. Tijdens deze Benen op Tafel sessie vertelde Eva Gouwens (first lady of chocolate) over low-budget marketing strategie & lessons learned.
SnappCar over crowdfunding SnappCar kwam met twee zeer succesvolle crowdfundingcampagnes ver boven hun vraagbedrag uit. Pascal Ontij (oprichter SnappCar) vertelde hoe. De belangrijkste les: een crowdfundingcampagne is keihard werken!