Het eerst Buy Social event kreeg van de sociaal ondernemers een 7,6 en van de facilitaire inkopers een 8,2. Een goede stap op weg naar meer bewustwording en waardecreatie bij inkoop. Be Smart, Buy Social.
Be Smart Buy Social event een succes
Op 12 mei vond het eerste Buy Social event plaats, dat als doel had het genereren van kansrijke leads voor onze leden. Samen met Facilitair Management Nederland (FMN) organiseerden we ‘Be Smart, Buy Social’ in de Verspillingsfabriek in Veghel. Voor een zaal van 150 facilitair managers en inkopers konden 17 sociaal ondernemers hun product of dienst pitchen.
Verdeeld over drie zalen mochten de ondernemers vijf minuten pitchen voor de inkopers, gevolgd door een rondje vragen van weer vijf minuten. Aan het eind konden de aanwezigen hun visitekaartje afgeven als ze een vervolggesprek wilden. Dat leverde iedere sociaal ondernemer gemiddeld ruim 7 contacten op.
De aanwezige social enterprises waardeerden het event met een 7,6. Overall was men positief over de mogelijkheid om te kunnen pitchen voor een relevante doelgroep. Tegelijk was het publiek af en toe nog wat sceptisch, bleek in de plenaire afsluiting. Conclusie: goede eerste kennismaking en tegelijkertijd is er nog een wereld te winnen. Toch is er een stap gezet op weg naar meer bewustwording en waardecreatie bij inkoop: de deelnemende facilitair managers en inkopers waardeerden het event met een 8,2.
Op 24 juni vindt alweer het volgende event plaats, dat we organiseren samen met de gemeente Amsterdam. Daar gaat een nieuwe groep sociaal ondernemers zich presenteren aan grote bedrijven uit de regio Amsterdam en maken meer mensen kennis met de mogelijkheden van sociaal inkopen: Buy Social, excelleren in MVO.