Tijdens deze afsluiting presenteerden huidige deelnemers Soci-com, HiWork, InnAut, BliXem, Mixblik en Rataplan hun resultaten waarna er met een hapje en een drankje de gelegenheid…
Afsluitend evenement Expeditie Impact
Tijdens deze afsluiting presenteerden huidige deelnemers Soci-com, HiWork, InnAut, BliXem, Mixblik en Rataplan hun resultaten waarna er met een hapje en een drankje de gelegenheid was om na te praten op de borrel.
Er zijn verschillende manieren op een impactonderzoek uit te voeren. Zo hebben Rob Kooiman en Jelle Steltenpool van Soci-com bijvoorbeeld gebruik gemaakt van de gevalideerde meetinstrumenten de Rosenberg self-esteem scale en de zelfredzaamheid-matrix om het zelfvertrouwen en de zelfredzaamheid van de medewerkers in kaart te brengen.
Hanna Dupre van InnAut kwam er tijdens de expeditie achter dat de Theory of Change die ze eerder hanteerde, beter moest worden uitgediept. In haar uitdieping kwam ze terecht kwam bij drie verschillende aannames die ze heeft onderzocht in haar nieuwe impactmeting.
Merel Geffen kon na het impactonderzoek concluderen dat het aanbod van het ontwikkeltraject van BliXem goed aansluit op de vraag vanuit de medewerkers. “De impactmeting heeft in kaart gebracht wat de impact van BliXem is op haar medewerkers rondom de thema’s zelfinzicht en vaardigheden.”
Uit het onderzoek van Mixblik blijkt dat zij een positieve bijdrage hebben op de professionele ontwikkeling en het sociale zelfvertrouwen van de vrouwen die deelnemen aan hun leerwerktraject.