Artikelen

5 sterke groeiplannen na 90 dagen Grow Impact

Drie maanden na de start van Grow Impact vond de afsluiting van de derde editie in Utrecht plaats. Nog één keer kwamen de 8 deelnemers van 5 sociale ondernemingen samen om in de mooie kerkzaal van de Zalen van Zeven hun groeiplannen aan de wereld te verkondigen in de zogeheten Dragons Den. In de afgelopen maanden hebben zij hun groeistrategie geoptimaliseerd en zijn ze klaar om de volgende stap te zetten met hun sociale onderneming! 

Gepubliceerd op 12 juli 2019

Zelfreflectie in een brief
Voordat ze hun plannen mogen pitchen, reflecteren zij met programmamanagers Annette (GrowthClass) en Leonie (Social Enterprise NL) op de afgelopen tijd: Wat hebben ze geleerd? Wat nemen ze mee? Waar zien ze zichzelf over een jaar? De antwoorden hierop worden ook zwart op wit gezet in een brief aan zichzelf gericht. Die brief krijgen ze over precies een jaar thuisgestuurd om te zien of hun antwoorden realiteit zijn geworden. Wij zijn nu al benieuwd!

Graadmeters van de Dragons
Niet veel later vult de zaal zich met partners, dragons, alumnisten van Grow Impact en andere relaties. Een warm welkom aan iedereen en de Dragons stellen zich voor: Ernesto Spruyt, mentor van de deelnemers en oprichter van sociale onderneming Tunga, Barbara Stoopman namens De Goudse, Nanouk Grootendorst van Rabo Foundation en Arjan Bom van EY. Zij letten samen op onder andere de propositie, leercurve, het groeiplan, verdienmodel en de haalbaarheid van financiële aspecten. En dan zijn de sociaal ondernemers er ook klaar voor! BUMI, Fun Forest, Kinti Coffee, Stichting Ready en Senza Tea krijgen ieder 5 minuten tijd om hun bevlogen groeiplannen te pitchen.

5 gedreven pitches

BUMI heeft de droom om plantaardig eten de norm te maken. Goed en gezond eten zonder gedoe. Hun tempeh is smaakvol en voedzaam en daarmee willen ze de vegamarkt veroveren via onder andere food/bio beurzen, kookclinics, receptontwikkeling en uitstekend klantmanagement.

Het sportieve Fun Forest stelt het probleem van gebrek aan verbinding in deze wereld aan de kaak. We moeten meer samen dingen doen en het avontuur en de natuur opzoeken. Daarom is hun sociale klimbos een unieke actieve buiten beleving en willen ze meerdere doelgroepen gaan aanspreken.

Kinti Coffee biedt je een beleving op het gebied van koffie: top kwaliteit uit Colombia waarbij direct wordt samengewerkt met boerencoöperaties en het is 100% fairtrade. Hun ambitie is om uit te breiden in assortiment, maar ook om de buitenlandse markt te betreden.

Stichting Ready richt zich op talentontwikkeling van iedere jongere ongeacht afkomst en cultuur en noemt het “Dreamschool met spierballen”. Het is een leerplatform om jongeren te inspireren, op te leiden en te helpen met investeringen. Zij zijn ready voor de volgende stap en op zoek naar partners om jongeren te kunnen bereiken.

Ten slotte is het nog de beurt aan Senza Tea. Een onderneming die thee weer cool wil maken op het werk. Ze bieden losse theeën, zijn biologisch, besparen op afval en hebben innovatieve theeconcepten. Nu zoeken ze alleen nog strategische partners die hen kunnen ondersteunen met het nieuwe internationale concept.

De laatste feedbackmomenten
Na alle ijzersterke pitches en feedback van de Dragons gaan we over op het matchingevent: de sociaal ondernemers gaan in verschillende rondes dieptegesprekken aan met de Grow Impact partners Rabo Foundation, EY en De Goudse om te kijken met welke hulpvraag de partners nog ondersteuning kunnen bieden. Ondertussen bevinden de alumnisten van vorige Grow Impact zich in een andere zaal met mentor Ernesto Spruyt om te reflecten op waar zij een jaar later staan met hun groeistrategie en waar zij de komende maanden aan gaan werken. Dan is alweer het einde van het event aangebroken en daarmee de afsluitingen van het programma. Tijdens de borrel worden mooie woorden gesproken over de motivatie en gedrevenheid van de deelnemers en worden de partners bedankt om ook deze editie weer tot een succes te maken. Op naar de volgende!

Interesse om mee te doen met de volgende editie van Grow Impact (start 17 september)? Neem dan contact op met Leonie Bank via leonie@social-enterprise.nl of meld je hier aan.

 

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •