Yorick Bruins, co-founder Wakuli
Wakuli
Wakuli heeft als doel om een ​​eerlijke koffiewaardeketen te creëren die alle betrokkenen ten goede komt – van oorsprong, tot branden, helemaal tot aan je koffiekop en weer terug naar origin.
Bij Wakuli draait alles om ‘s werelds beste koffie, rechtstreeks door de brievenbus bij je thuis of op het werk. Wakuli is een e-commerce start-up met een missie: Ze kopen persoonlijk hoge kwaliteitskoffie in van boerencoöperaties over de hele wereld, branden het en verkopen het via hun website www.wakuli.com. De boer verdient gemiddeld 100% tot 250% meer dan de marktprijs en de nederlandse koffiedrinker heeft eindelijk toegang tot echt goede koffies – gemakkelijk in huis – met impact. Daar hoeft overigens niet meer voor betaald te worden: de prijzen van de versgebrande koffie zijn concurrend met mid-to-top-shelf supermarkt koffies. Hoe dit kan? Door de archaïsche koffiehandelaar, opkoper en retailer obsoleet te maken. Win-win voor boer en consument!
Meer weten?
Trefwoorden
Branche
- Horeca & voeding
Impactgebied
- Intern. ontwikkeling & Fair chain