Tiny Library ontzorgt ouders met ‘babyspullen as a service’ en helpt producenten in de stap richting de circulaire economie.

Julie Munneke Tromp, Founder Tiny Library

Tiny Library

Tiny Library heeft als missie om de babyproductenmarkt te verduurzamen. Met haar leaseplatform biedt ze producenten de mogelijkheid om laagdrempelig 'babyspullen as a service' aan te bieden.

Ouders huren voor een vast bedrag per maand alle producten die ze nodig hebben voor de eerste jaren. Op deze manier wil Tiny Library ouders ontzorgen en een duurzaam alternatief bieden. Ouders met kinderen tussen 0-4 jaar huren alles wat zij de eerste jaren nodig hebben voor een vast bedrag per maand, zoals een wiegje, kinderwagen of box. Op het moment dat het kindje uit het product groeit, leveren ze de producten weer in. Tiny Library checkt, reinigt en repareert de producten en levert het aan de volgende baby. Dit scheelt ouders tijd, geld, opslag en het is een duurzaam alternatief voor nieuw kopen.

Het bedrijf is opgezet vanuit een eigen frustratie. Toen Julie moeder werd van haar 2e zoontje, werd ze gek van het bezig zijn met spullen in plaats van te kunnen focussen op haar zwangerschap en baby. Ze zocht naar duurzame alternatieven, maar als moeder en werkende vrouw viel marktplaats afstruinen erg tegen: reistijd was altijd langer en product was vaak niet in de verwachte staat.

Tiny Library neemt dit proces uit handen en checkt, reinigt en repareert alle producten, zodat ze weer zoals nieuw zijn. Hierdoor wordt de levensduur van de producten verlengd en wordt het product met zoveel mogelijk ouders gedeeld. Ouders worden op deze manier ontzorgt, zodat zij zich kunnen focussen op waar het echt om gaat: hun kindje.

Meer weten?

Trefwoorden

  • duurzaamheid
  • ·
  • productasaservice
  • ·
  • reduce
Tiny Library

Branche

  • Deeleconomie

Impactgebied

  • Circulaire en duurzame productie

Vestigingsplaats

Amsterdam

Sluit je aan bij hét netwerk van sociaal ondernemers!

Social Enterprise NL biedt o.a. ondersteuning bij het vinden van financiering, het in kaart brengen van jouw maatschappelijke impact en het aanscherpen van je marketingstrategie.