Marlies van Iterson, directeur
Pineut
De droom van Pineut is volledige kansgelijkheid. Daarom draait bij Pineut alles om kansen en is Pineut van productie tot product kansrijk ingericht. De producten worden gezien als middel om van betekenis te zijn voor mensen dat extra nodig hebben.
Pineut is feitelijk de uit de hand gelopen hobby van Femke en Marlies. Twee vriendinnen die gek zijn op smaken, kruiden en specerijen. Wat ooit begon met samen een beetje experimenteren op zolder, is ondertussen uitgegroeid tot hét doe-het-zelf merk van Nederland!
Bij Pineut zijn ze ervan overtuigd dat goed en bevredigend werk hebben, de basis is van een zelfstandiger, leuker en beter leven. Helaas blijven nog steeds teveel mensen achter. Mensen kunnen niet meedoen. Waardoor verschillen tussen arm en rijk, ontwikkeld en onderontwikkeld groter worden.
Daarom draait het bij Pineut allemaal om kansen. En zien ze de producten als middel om van betekenis te zijn voor mensen dat extra nodig hebben. Dit doen ze middels:
1. Het Pineut Productiehuis. Hiermee creëren we daarmee nu 25FTE sociale arbeidsplaatsen;
2. Inkoop van ingrediënten bij impact partners; gelijkgestemde bedrijven;
3. Een jaarlijkse donatie van 1% van de omzet aan projecten ter bevordering van kansgelijkheid.
Meer weten?
Trefwoorden
- inclusief
- ·
- Pineut
- ·
- Relatiegeschenk
Branche
- Horeca & voeding
- ·
- Productie & assemblage
- ·
- Retail
Impactgebied
- Arbeidsparticipatie
- ·
- Circulaire en duurzame productie