Het is ons streven om armoede te bestrijden in opkomende landen door te investeren in mensen en bedrijven.

Koen The, CEO Lendahand

Lendahand

Lendahand is een online impact investing platform waar maatschappelijk bewuste beleggers kunnen investeren in ondernemers en duurzame initiatieven in opkomende economieën.

Een sterke middenstand is de beste stimulans voor de economie. Als de werkgelegenheid groeit, zorgt dit voor een daling van de armoede. En dat leidt weer tot bijvoorbeeld betere gezondheidszorg en onderwijs.

In opkomende landen als Ghana, Kameroen en Cambodja hebben bedrijven doorgaans geen toegang tot betaalbare financiering. Veel ondernemers zijn te groot om in aanmerking te komen voor een microfinanciering, maar te klein voor een lening van de bank. Banken zijn vooral ingesteld op grote bedrijven. Zij stellen eisen waar kleine ondernemingen niet aan kunnen voldoen.

Sinds 2013 slaat Lendahand op efficiënte wijze een brug tussen ambitieuze bedrijfjes in opkomende economieën en sociaal kapitaal in Westerse landen. Inmiddels is er al voor meer dan 85 miljoen euro geïnvesteerd door ruim 6500 investeerders. Zowel in 2018 als 2019 is Lendahand uitgeroepen als ‘Beste Crowdfundingplatform’ van Nederland door IEX.nl

Bij Lendahand bepaalt de crowd zelf in welke projecten ze willen investeren. Zodra een project volledig is gefinancierd, krijg je als investeerder in gelijke delen je inleg terugbetaald, inclusief rente. Door te investeren in ondernemers in opkomende landen, stimuleer je de lokale economie. Zo creëer je meer werkgelegenheid en mogelijkheden voor de personen die het écht nodig hebben.

Meer weten?

Trefwoorden

  • business
  • ·
  • Crowdfunding
  • ·
  • financiering
  • ·
  • Impact
  • ·
  • investeren
  • ·
  • opkomende landen

Branche

  • FinanciĂ«le dienstverlening

Impactgebied

  • Intern. ontwikkeling & Fair chain

Vestigingsplaats

Rotterdam

Sluit je aan bij hét netwerk van sociaal ondernemers!

Social Enterprise NL biedt o.a. ondersteuning bij het vinden van financiering, het in kaart brengen van jouw maatschappelijke impact en het aanscherpen van je marketingstrategie.