In een duurzaam circulair gebouw (oud kantoorgebouw) creëren we een inclusieve ontmoetingsplek. Met hergebruik, circulariteit en arbeidsparticipatie maken we samen een positieve impact.

Jonathan Ruijter en Dennis Maaswinkel, beide oprichter en eigenaar

KAS Meeting-Eventlocatie

KAS versterkt arbeidsparticipatie door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt te betrekken via werk- en leerplekken. Zo bouwen we samen aan een inclusieve en betrokken gemeenschap.

In een duurzaam circulair gebouw (oud kantoorgebouw) creëren we een inclusieve ontmoetingsplek. Met hergebruik, circulariteit en arbeidsparticipatie maken we samen een positieve impact.

De ondernemers achter KAS meeting & eventlocatie in Woerden hebben bewust gekozen om een afgeschreven kantoorpand uit 1989 een tweede leven te geven. Het gebouw, dat sinds 2009 leegstond en op de nominatie stond om gesloopt te worden, is in 2014 aangekocht en getransformeerd tot een duurzame en inspirerende evenementenlocatie.

Deze keuze vloeit voort uit een sterke toewijding aan duurzaamheid en circulariteit. Door het bestaande pand te hergebruiken en circulair in te richten, wordt materiaalverspilling geminimaliseerd en krijgt het gebouw een nieuw doel.

Daarnaast hechten de ondernemers veel waarde aan sociale duurzaamheid. In samenwerking met FermWerk bieden zij werkplekken aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit initiatief draagt bij aan een inclusieve samenleving en biedt deze medewerkers de kans om waardevolle werkervaring op te doen.

Door zowel het gebouw een tweede leven te geven als werkgelegenheid te creëren voor kwetsbare groepen, streeft KAS naar een positieve impact op zowel het milieu als de maatschappij.

Meer weten?

Trefwoorden

  • Duurzaam
  • ·
  • Horeca
  • ·
  • Impact
KAS Meeting-Eventlocatie

Branche

  • Horeca & voeding

Impactgebied

  • Arbeidsparticipatie
  • ·
  • Circulaire en duurzame productie

Vestigingsplaats

Woerden

Sluit je aan bij hét netwerk van sociaal ondernemers!

Social Enterprise NL biedt o.a. ondersteuning bij het vinden van financiering, het in kaart brengen van jouw maatschappelijke impact en het aanscherpen van je marketingstrategie.