Brainport Assembly Ondernemerschap waar iedereen bij wint. Brainport Assembly assembleert en monteert in Nederland, waardoor producten sneller terugkomen bij de klant. Daarnaast bieden ze kansen…
Sociale ondernemingen werken met Grow Impact aan hun groeiplan!
Ondernemerschap waar iedereen bij wint. Brainport Assembly assembleert en monteert in Nederland, waardoor producten sneller terugkomen bij de klant. Daarnaast bieden ze kansen voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt die worden ondersteund door ervaren vakmensen. Lars biedt zoveel mogelijk mensen die niet volledig voor zich zelf kunnen zorgen een toekomst.
CRE8 is een winkel én werkplaats midden in Amsterdam waar ze alle producten zelf maken! Met moderne technieken als 3D-printers en lasersnijders leiden ze jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt op tot de ambachtslieden van de 21ste eeuw. Oprichter Jurre wil binnen de lokale omgeving voor iedereen van betekenis zijn en bij CRE8 leren zij hun interesses te ontdekken.
Het Danspaleis
Het Danspaleis biedt een innovatieve aanpak voor het inclusief en vitaal houden van ouderen. De muziek wordt ingezet om ouderen te openen, te activeren en in contact te brengen met anderen. Het is inmiddels een groeiende organisatie en draait in zorgcentra, op buurtlocaties en festivals. Gerrien en Marleen van Het Danspaleis geven met 250 (dans)vrijwilligers de ouderen net dat zetje om in actie te komen.
Kleinschalig, lokaal en duurzaam reizen. Fair2.travel is dé sociale reisorganisatie voor reizen naar bijzondere bestemmingen, met intense ontmoetingen van mens en natuur, waarbij de lokale bevolking zoveel mogelijk meeprofiteert door hen te betrekken bij de reizen. Caroline organiseert reizen vanuit de visie op duurzaamheid, met respect voor people, planet en profit.
Amsterdamse koffiebranders die de koffieketen écht eerlijker, duurzamer en transparanter maken. Gosling Coffee is een Amsterdamse koffiebranderij van kwaliteitskoffie, waarbij een eerlijke koffieketen, duurzaamheid en transparantie de kernwoorden zijn voor hun activiteiten. Dick koopt de koffiebonen zelf in bij de boeren en hiermee wordt de koffieketen verkort.
Hèt innovatieve alternatief voor traditioneel onderwijs. De Noordwijkse Methode biedt optimale vrijheid en eigenaarschap in een duidelijke structuur waarbij leerkrachten de lessen kunnen samenstellen met een soort “LEGO blokjes” van kennis, inzicht en vaardigheden. Frum leert kinderen hun talenten ontdekken en ontwikkelen zodat zij een positieve bijdrage aan de wereld kunnen leveren.
Retulp probeert zwerfafval te verminderen en zo de plastic soep tegen te gaan. Dat doen ze door de verkoop van herbruikbare producten als alternatief voor plastic wegwerpproducten. Richard en Annemarie willen met de missie: Mission Indisposable. Non disposable its possible!, 20.000.000 miljoen liter water doneren en 20.000.000 wegwerp bekers en flesjes besparen in 2020.
,
Vakmanstad ontwikkelt en verzorgt onderwijsprogramma’s op scholen in Rotterdam waarin gezondheid, duurzaamheid en talentontwikkeling centraal staan. Rachid en Marjolein willen kinderen en jongeren in staat stellen om zich te ontplooien. Ze willen dit bereiken door educatieve programma’s te ontwikkelen, waarbij kinderen en jongeren worden uitgedaagd om hun kennis uit te breiden.
Meer weten over Grow Impact? Neem contact op met Leonie via leonie@social-enterprise.nl
Grow Impact is een samenwerking tussen GrowthClass en Social Enterprise NL en wordt mede mogelijk gemaakt door Rabo Foundation, De Goudse and EY.
,