Deze publicatie beschrijft hoe bedrijven en overheden maatschappelijke waarde kunnen creëren door in te kopen bij social enterprises. Naast vier inspirerende cases van samenwerking met social enterprises bundelt ‘Impact door inkoop’ praktische tips!

Publicatie Buy Social: 'Impact door Inkoop'

Share this page:

Deze publicatie beschrijft hoe bedrijven en overheden maatschappelijke waarde (impact) kunnen creëren door in te kopen bij social enterprises. Naast vier inspirerende voorbeelden van samenwerking met social enterprises bundelt ‘Impact door inkoop’ praktische tips die organisaties op weg helpen om zelf maatschappelijk (of sociaal) in te kopen. Zo kunnen zij een belangrijke rol spelen in een economie die voor iedereen waarde creëert.

De vier cases:

  • Dorian Meijs, medewerkster van de afdeling Informatiemanagement & ICT en verantwoordelijk voor het ICT testcentrum van de Provincie Noord-Brabant, licht toe dat gespecialiseerde autisten van Specialisterren hun ICT en software juist efficiënter test dan andere aanbieders.
  • Michel Brӧker, Offer Development Project Director bij facilitair dienstverlener Sodexo, vertelt dat ze er intern al snel uit waren dat Willem&Drees voor hen de juiste partner was voor lokaal geteeld seizoensfruit.
  • Sander Vissers (facilitair specialist van Rabobank Dommelstreek) vindt dat de samenwerking met cateraar The Colour Kitchen ook van henzelf inzet vraagt, en dat dat eigenlijk alleen maar meer oplevert.
  • Piero Witmer, productmanager OV-fiets van NS Services, vertelt dat ze door de samenwerking met Roetz-Bikes geleerd hebben hoe je op een duurzame manier met je producten omgaat.

 

Impact door inkoop is onderdeel van Buy Social, dat als doel heeft bedrijven en overheden sociaal te laten inkopen.

Buy Social: Impact door inkoop (online versie)
Buy Social: Impact door inkoop (versie geschikt voor print)

Oproep!
Ben jij een sociaal ondernemer en werk je al samen met een groot bedrijf? Of heb je als inkopende organisatie een case van sociale inkoop die je wilt delen? Mail Bart Krull via bart@social-enterprise.nl