Brian van Es is de winnaar van de Social Enterprise Scriptieprijs 2015. Van Es schreef zijn scriptie over social impact bonds als middel tegen jeugdwerkloosheid. Alle genomineerde scripties zijn hier te downloaden!
Nominaties Social Enterprise Scriptie Event 2015
Brian van Es is de winnaar van de Social Enterprise Scriptieprijs 2015. Van Es schreef zijn scriptie over social impact bonds als middel tegen jeugdwerkloosheid. Alle genomineerde scripties zijn hier te downloaden!
Brian van Es – Hogeschool Rotterdam: Social impact bonds. Een nieuw instrument om jeugdwerkloosheid te bestrijden
Social Impact Bonds zijn hot. In hoeverre is dit instrument geschikt voor het bestrijden van jeugdwerkloosheid. Een onderzoek op basis van theorie en interviews met stakeholders betrokken bij de eerste Social Impact Bond in Rotterdam.
Timothy Bayl – Universiteit van Amsterdam: Social Enterprise. Working for the Young Unemployed
Een vergelijkende studie naar WISES (work integration social enterprise) in Australië, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Nederland. Zowel het functioneren van de WISES zelf als de beleidscontext waarin ze opereren wordt onderzocht.
Jeroen Boss – Universiteit Utrecht: Social entrepreneurial behaviour from a motivational perspective in relation to sustainable development
Onderzoek naar de motivaties van sociaal ondernemers. Wat beweegt de sociaal ondernemer? Past zijn/haar gedrag in ons beeld van de homo oeconomicus? Welke rol spelen waarden als compassie en empathie? En bestaan er verschillen binnen sociaal ondernemers?
Clara van Haaften – Hogeschool Amsterdam: Een leidraad voor sociaal ondernemerschap in Nederland
Een overzichtsstudie naar sociaal ondernemerschap in Nederland. Hoe verhoudt sociaal ondernemerschap in Nederland tot landen om ons heen en hoe kan de maatschappelijke impact worden vergroot?
Kim Middelkamp – Erasmus Universiteit Rotterdam: Scaling of Social Enterprises in the Netherlands
Social enterprises willen hun maatschappelijke impact vergroten, dit wordt scaling genoemd. In dit onderzoek zijn zes social enterprises met groeiambities onderzocht. Wat zijn de succesfactoren voor opschaling van de maatschappelijke impact?
Joost Flikweert – Tilburg University: How are sustainable business opportunities formed?
Hoe komen sociale ondernemingen tot hun ideeën? En hoe benutten ze kansen? In dit onderzoek wordt het gedragd van sociale ondernemingen getoetst aan de hand van theorie over opportunity creation vs opportunity discovery.
Meer info over de jaarlijkse Social Enterprise Scriptieprijs vind je here.
Locatie:
Herengracht 505
1017BV