Als sociaal ondernemer heb je een missie: positieve impact creëren. Maar hoe weet je zeker dat je het beoogde effect bereikt? Door het managen van je impact. De nieuwe publicatie Impactmanagement helpt je daarbij!
Nieuwe publicatie Impactmanagement: van meten naar maximaliseren!
Als sociaal ondernemer heb je een missie: positieve impact creëren. Maar hoe weet je zeker dat je het beoogde effect bereikt? Door het managen van je impact. En dat betekent het stellen van realistische doelen, het meten van je impact en vervolgens de verbeterpunten in kaart brengen en aanpakken.
De nieuwe publicatie ‘Impactmanagement; van meten naar maximaliseren’ die we ontwikkelden in samenwerking met Avance helpt je daarbij. In deze publicatie beschrijven we hoe je impactmanagement kunt implementeren in de dagelijkse gang van zaken binnen jouw organisatie.
Aan de hand van het impactmanagementmodel, beschrijven we uit welke onderdelen impactmanagement bestaat. In verschillende stappen bespreken we elk van de onderdelen uit het impactmanagementmodel in detail. We geven je praktische tools die je direct kunt gebruiken en natuurlijk veel lessons learned van sociaal ondernemers die deze stappen al hebben gezet. Want goede impactmanagement, betekent simpelweg meer impact!
Download en lees de publicatie
De publicatie Impactmanagement is geschreven door Social Enterprise NL en Avance. En is mede mogelijk gemaakt door het Anton Jurgens Fonds. Over het meten van impact schreven we eerder de publicaties Impact First en Het Impactpad.