Dit jaar vond de vijfde editie van het Next Level programma plaats. De afgelopen twee maanden hebben zeven sociaal ondernemers hun investeringsproposities verder aangescherpt. Tijdens…
Het Next Level Pitch Event 2019!
Dit jaar vond de vijfde editie van het Next Level programma plaats. De afgelopen twee maanden hebben zeven sociaal ondernemers hun investeringsproposities verder aangescherpt. Tijdens verschillende sessies doken zij in de op financiële onderbouwing en ontvingen zij kritische feedback van experts. Vrijdag hebben de ondernemers hun kloppende proposities overtuigend gepresenteerd aan het netwerk. Daarnaast deelden Wouter Scheepens van Steward Redqueen, sponsor van het programma, en Björn Vennema van Social Finance NL hun verhaal over het veranderende veld. De investeringsproposities van de ondernemers hebben we onderstaand voor je samengevat.
Discovered
Discovered vergroot de afzetmarkt voor unieke handgemaakte producten van artisans uit ontwikkelingslanden door een platform aan te bieden waar zij direct in contact worden gebracht met klanten. Om door te groeien naar een winstgevende organisatie in 2020, wil Discovered 1500 tot 2000 retail stores in Amerika aansluiten. Hiervoor is Gijsbert van der Sleen op zoek naar een investering van 700.000 euro in de vorm van een converteerbare lening om het platform aan te passen en het B2B team uit te breiden.
Rechstreex
Rechtstreex maakt het mogelijk verse, seizoensgebonden boodschappen te doen direct bij makers en boeren uit de eigen regio. Om de komende drie jaar de comsumentenpropositie te versnellen en te groeien met 30% per jaar is Maarten Bouten op zoek naar een investering van 500.000 euro in 2019 met 20% equity. Hiermee zal het team stapsgewijs worden uitgebreid en worden geïnvesteerd in IT.
The Dutch Weed Burger
The Dutch Weed Buger ontwikkelt plantaardige concepten, zodat vleeseters als veganisten door het leven kunnen. Voor de lancering en uitrol in de retail, het schaalbaar krijgen van het product portfolio, ondersteuning van de grote salescampagne in de foodservice in 2019/2020 en uitbreiding van distributiekanalen is Mark Kulsdom op zoek naar een investering van 650.000 euro in de vorm van een converteerbare lening.
Kinti Coffee
Via een uniek impactmodel levert Kinti duurzame en hoogwaardige koffie, koffiemachines en aanverwante producten aan bedrijven. Voor uitbreiding naar Duitsland, opschaling van de kantorenmarkt, conceptontwikkeling en innovatie is Harm Jansen op zoek naar een investering van 250.000 euro op korte termijn in de vorm van equity in de onderneming.
Kozie
Kozie biedt ouderen met dementie de mogelijkheid om op een intuïtieve en muzikale manier in verbinding te staan met hun omgeving door multi-sensorische zorgproducten. Om de consumentenmarkt te vervoeren door een online campagne zijn Tom Kortbeek en Roos Meerman op korte termijn op zoek naar een lening van 50.000 euro. Op lange termijn naar een investering van 200.000 euro tegen aandelen.
WOAB
Door woningen te verduurzamen, vermindert WOAB C02 uitstoot en dragen zij een steentje bij aan de strijd tegen klimaatverandering. Voor financiering van de B2C marketing en voor de optimalisatie van de organisatie is Henk de Jager op zoek naar een investering van 500.000 euro, zodat in 2021 800 woningen zijn verduurzaamd en daarmee break-even is gedraaid. De voorwaarden zijn hierbij bespreekbaar op basis van inbreng.
ResiRest
ResiRest brengt reizers aan de eettafel bij lokale gezinnen in ontwikkelingslanden. Om productontwikkeling van het online platform te realiseren en om in te kunnen gaan op de groeiende vraag naar de dienst is Geert Kroos op zoek naar een investering van 275.000.
Wil je graag in contact worden gebracht met één van de ondernemers? Stuur dan een mailtje naar selma@social-enterprise.nl.