We zetten ons in voor een betere wereld; wat voor ons begint in Arnhem! Door lokaal samen te werken creëren we niet alleen hoogwaardige kleding, maar bouwen we bovendien ook aan een sociale, duurzame en betrokken community. Doe je mee?

Rick Wijers, Owner

Spica Lifestyle Arnhem

Sla de spijker op de kop!

Met Spica Lifestyle als Arnhems lifestyle label en kledingmerk vormen we samen de toekomst en jij als koper speelt een actieve rol in deze verandering. Kies voor iets anders en omarm het concept van slow fashion met korte lokale ketens.

De keten

Het borduren van het shirt gebeurt in de regio Arnhem. Daarna gaat het shirt door naar Siza, waar mensen met een beperking, het label op de mouw aanbrengen. Vervolgens gaat het shirt naar Scalabor voor het e-fulfilment. Tot slot gaat de bestelling, mits mogelijk (afhankelijk van afstand), middels groen transport naar jou toe. Op deze manier wil Spica de keten steeds meer lokaal gaan sluiten, zodat de impact op het milieu uiteindelijk minimaal is en er lokale Arnhemse impact wordt gemaakt, zowel sociaal als duurzaam! Een community!

Spijkerkwartier

Spica Lifestyle, hierna ‘Spica’ is een Arnhem kledingmerk waar eenvoud en verbinding centraal staan. Het Spijkerkwartier heeft ons geïnspireerd. Het Spijkerkwartier is een wijk in Arnhem met van oorsprong veel allure. Het Spijkerkwartier dankt zijn naam aan twee middeleeuwse opslagloodsen die hier vroeger stonden, de zogenaamde spijkers of spiekers. Het woord spijker gaat terug op het Latijnse woord spica dat voorraadschuur betekent.

Het logo is een abstracte omtrek van het Spijkerkwartier.

Jij met jouw Spica Lifestyle artikel draagt bij aan een groter geheel, samen maken wij impact!

Want to know more?

Keywords

  • Arbeidsparticipatie
  • ·
  • lokaal
Spica Lifestyle Arnhem

Branche

  • Mode

Impactgebied

  • Circulaire en duurzame productie
  • ·
  • Sociale verbinding en gelijkwaardigheid

Vestigingsplaats

Arnhem

Join the network of social entrepreneurs!

Among other things, Social Enterprise NL offers support in finding funding, mapping your social impact and honing your marketing strategy.