Jelte de Jongh, Oprichter Leeruniek
Leeruniek
Leeruniek gelooft in een wereld waarin ieder kind een gelijke kans krijgt dankzij uitstekend onderwijs. Daartoe stelt zij scholen in staat om brede kindontwikkeling te volgen en stimuleren.
Kansengelijkheid in het onderwijs is goed voor iedereen. Vanuit die gedachte gingen de 2 oprichters van Leeruniek te werk. Jelte de Jongh onderzocht op Harvard hoe je op een verantwoorde manier technologie kan inzetten voor gepersonaliseerd leren. Mede-oprichter Michiel de Haan, 4e generatie in een onderwijsgezin, wilde zijn software-kennis inzetten voor het basisonderwijs.
Met een team van leraren en oud-bestuurders ontwikkelden ze de learning analytics-technologie voor Leeruniek. In de eerste 4 jaar sloot al 1 op de 5 basisscholen zich aan. Voordelen voor leraren? Makkelijker inzicht in de brede ontwikkeling van het kind, en meer tijd voor persoonlijke begeleiding.
Meer weten?
Keywords
- CITO
- ·
- CITO-toetsen
- ·
- Cyclisch werken
- ·
- Dashboard
- ·
- E-toetsen
- ·
- Groepsplanloos
- ·
- Learning analytics
- ·
- Leeruniek
- ·
- M-toetsen
- ·
- zicht op ontwikkeling
Branche
- Education
- ·
- Technologie & telecom
Impactgebied
- Arbeidsparticipatie
- ·
- Sociale cohesie