Leeruniek wil het fundament van iedere basisschool versterken, zodat elk kind de kans krijgt om zich naar zijn of haar volledige potentieel te ontwikkelen. 

Jelte de Jongh, Oprichter Leeruniek

Leeruniek

Leeruniek gelooft in een wereld waarin ieder kind een gelijke kans krijgt dankzij uitstekend onderwijs. Daartoe stelt zij scholen in staat om brede kindontwikkeling te volgen en stimuleren.

Kansengelijkheid in het onderwijs is goed voor iedereen. Vanuit die gedachte gingen de 2 oprichters van Leeruniek te werk. Jelte de Jongh onderzocht op Harvard hoe je op een verantwoorde manier technologie kan inzetten voor gepersonaliseerd leren. Mede-oprichter Michiel de Haan, 4e generatie in een onderwijsgezin, wilde zijn software-kennis inzetten voor het basisonderwijs.
Met een team van leraren en oud-bestuurders ontwikkelden ze de learning analytics-technologie voor Leeruniek. In de eerste 4 jaar sloot al 1 op de 5 basisscholen zich aan. Voordelen voor leraren? Makkelijker inzicht in de brede ontwikkeling van het kind, en meer tijd voor persoonlijke begeleiding.

Meer weten?

Keywords

  • CITO
  • ·
  • CITO-toetsen
  • ·
  • Cyclisch werken
  • ·
  • Dashboard
  • ·
  • E-toetsen
  • ·
  • Groepsplanloos
  • ·
  • Learning analytics
  • ·
  • Leeruniek
  • ·
  • M-toetsen
  • ·
  • zicht op ontwikkeling

Branche

  • Education
  • ·
  • Technologie & telecom

Impactgebied

  • Arbeidsparticipatie
  • ·
  • Sociale cohesie

Vestigingsplaats

Amsterdam

Join the network of social entrepreneurs!

Among other things, Social Enterprise NL offers support in finding funding, mapping your social impact and honing your marketing strategy.