Goodgiving wil de overconsumptie en wegwerpcultuur binnen promotionele branche tegengaan door het aanbieden van zakelijke milieuvriendelijk geschenken en belevenissen

Carmen Gabriel, Sustainable Business Developper “Good Giving”

Good Giving

Het is de missie van Goodgiving om de promotionele markt te ontpullen door vooral zakelijke belevenissen aan te bieden en geschenken van merken met echte impact.

 

GoodGiving is in 2023 opgericht met als missie om de promotionele markt te verduurzamen. Dit doen ze door kennis te delen, transparant te zijn en uitsluitend écht duurzame producten en vooral door belevenissen in plaats van spullen te aan te bieden. Jaarlijks wordt ongeveer 637 miljoen euro besteed aan relatiegeschenken, een sector die met 3-5% per jaar groeit. Hoewel duurzaamheid een trend is, zijn de meeste geschenken nog steeds niet duurzaam en moeten er veel minder spullen worden weggegeven waar niemand om vraagt. En dan hebben we het ook over alle kado’s die gemaakt worden maar nooit gegeven of gebruikt worden. Die belanden zonder ooit gebruikt te worden in de prullenbak. Overconsumptie en wegwerpcultuur in relatiegeschenken branche moet stoppen. Goodgiving wil dit veranderen door als platform te dienen, met de nadruk op het geven van belevenissen in plaats van producten. Wij benadrukken dat het schenken van ervaringen, vooral als deze ten goede komen aan goede doelen, de meest voordelige, meest unieke en uiteraard ook de meest milieuvriendelijke keuze is.

 

 

Meer weten?

Keywords

  • belevenissen
  • ·
  • minimalisme
  • ·
  • personeelsgeschenken
  • ·
  • Relatiegeschenken
  • ·
  • uitjes

Geen logo beschikbaar

Branche

  • Productie & assemblage

Impactgebied

  • Circulaire en duurzame productie
  • ·
  • Intern. ontwikkeling & Fair chain

Vestigingsplaats

Apeldoorn

Join the network of social entrepreneurs!

Among other things, Social Enterprise NL offers support in finding funding, mapping your social impact and honing your marketing strategy.