BORO*ATELIER gelooft erin dat impact, sociaal en duurzaam de nieuwe motor is van de economie.

Lotje Terra, oprichter BORO*ATELIER

BORO*ATELIER

Het BORO*ATELIER is een kleurrijke, natuurlijke verffabriek met een missie: de textielindustrie socialer en duurzamer maken. En ervoor zorgen dat natuurlijk verven de norm wordt!

Natuurlijke textielproductie, zonder verspilling van grondstoffen, kansen biedend aan mensen om zich te versterken, talenten te ontwikkelen en het beste uit zichzelf te halen. Boro staat in het Japans voor “gebruik alles, verspil niets”.

De textielindustrie is na de olie-industrie de tweede, meest vervuilende industrie ter wereld. Het verven van textiel is het meest chemische onderdeel van de textielindustrie. Het BORO*ATELIER biedt de oplossing door textiel te verven op een unieke manier die niet-toxisch is en minder water verbruikt! Dit natuurlijke verfproces is een duurzaam en veilig alternatief voor synthetische verfstoffen omdat de verfstoffen afkomstig zijn van planten, wortels en mineralen en dus biologisch afbreekbaar zijn.

Het atelier biedt een leerwerktraject aan voor langdurig werkzoekende en/of statushouders van zes maanden. In het traject leren de deelnemers ambachten als naaien, zeefdrukken en natuurlijk textiel verven. Daarnaast werken de deelnemers aan hun persoonlijke ontwikkeling en is er aandacht voor problemen in de persoonlijke levenssfeer die een succesvolle arbeidsparticipatie mogelijk in de weg staan. De deelnemers gaan op een creatieve manier met zichzelf aan de slag met als doel de deelnemers te begeleiden naar betaald werk of een vervolg stap!

 

 

Meer weten?

Keywords

  • boro atelier
  • ·
  • boro*atelier
BORO*ATELIER

Branche

  • Mode
  • ·
  • Retail

Impactgebied

  • Arbeidsparticipatie
  • ·
  • Circulaire en duurzame productie
  • ·
  • Sociale cohesie

Vestigingsplaats

Amsterdam

Join the network of social entrepreneurs!

Among other things, Social Enterprise NL offers support in finding funding, mapping your social impact and honing your marketing strategy.