Yumeko

Yumeko is on a mission to shake up the entire sleep industry. With their luxury bed and bath linen of the highest quality that is both sustainable and fair trade, they want to make people aware that what you sleep or dry yourself on can contribute to a better or more polluting world. Making an impact from your bed” and Yumeko gives you that possibility.

De CEO van Yumeko is Rob van den Dool en we stelden hem een aantal vragen om onze Baanbreker wat beter te leren kennen.

Welk systeem gooien jullie op de schop?

“Bij Yumeko willen we de vervuiling van het milieu en de uitbuiting van mensen in de textielsector tot een halt brengen. We doen dat door alleen natuurlijke grondstoffen te gebruiken, schadelijke chemicaliën in de landbouw en productie te stoppen en het gebruik van plastic te bannen. Ook hechten we veel waarde aan een eerlijke productieketen, waarbij we precies weten wie (en hoe) er aan onze producten gewerkt heeft. En natuurlijk: dat er eerlijke salarissen en prijzen betaald zijn.”

Waarom zijn jullie Baanbreker? 

“Yumeko sluit zich aan bij de Baanbrekers van Social Enterprise NL om meer bewustzijn te creëren over de impact van kleding en textiel en om te laten zien dat duurzaam bad- en bedtextiel een haalbaar alternatief is. Al bijna 13 jaar bouwen we vol overtuiging aan onze droom en zijn we uitgegroeid tot marktleider in Nederland. Wij geloven dat zowel bedrijven als consumenten een sleutelrol spelen in de verduurzaming van de samenleving en laten zien dat duurzaam ondernemen écht werkt.”

Wat doet Yumeko om hun missie te realiseren?

“Onze missie is ‘Change The World Sleeping’. Wij dromen van een wereld waarin iedereen beter slaapt, omdat verduurzaming essentieel is. Duurzaamheid is de kern van ons merk en drijfveer. We laten zien dat ethisch beddengoed niet alleen verantwoord, maar ook mooi en zacht is. Daarom maken we luxe bad- en beddengoed van natuurlijke materialen, met transparante ketens en eerlijke processen. We blijven scherp met kwaliteitscontroles en ons Impact Report.”