De jury van de Transparant Prijs was zeer te spreken over het niveau van openheid van de deelnemers aan de Transparant Prijs. Lees hier de jurybeoordelingen en klik door naar de impact pagina’s van de finalisten.
Resultaten inzendingen Transparant Prijs
De jury van de Transparant Prijs was zeer te spreken over het niveau van openheid van de deelnemers aan de Transparant Prijs. Lees hier de jurybeoordelingen en klik door naar de pagina's van de finalisten.
• Tony’s Chocolonely (winnaar) wil de cacaoketen eerlijk en slaafvrij maken. Websitebezoekers kunnen niet om de maatschappelijke doelstelling van Tony’s heen als zij chocola willen kopen. Bewustwording creëren is een belangrijke doelstelling van Tony’s, wat slim in de integrale communicatie is opgenomen, tot en met de wikkel van de repen. Tony’s heeft een 'jaarFAIRslag' online opgenomen waarbij onderdelen van het jaarverslag in kleine overzichtelijke brokken online worden getoond. Daarnaast kunnen geïnteresseerden ook het volledige jaarverslag inclusief omzet en resultaatcijfers downloaden. Tony’s toont tevens kwetsbaarheid door te laten zien wat er nog niet goed gaat. Bekijk hier het JaarFAIRslag.
• Bakkerscafé Brood op de plank is een biologische bakkerij in Nijmegen. De doelstelling van de bakkerij is om sociale verbinding en gelijkwaardigheid in de wijk te stimuleren en een groot aantal werkplekken te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (naast brood bakken). Het motto is: HET KAN WEL! Bijzonder is dat voor deze sociale onderneming communiceren via de website geen belangrijk speerpunt is, gezien haar lokale functie, maar dat ze toch zeer inzichtelijke informatie verstrekken over hun impact en cijfers. In een infographic wordt op één A4 een mooi overzicht gegeven van de doelstelling en resultaten. Bekijk hier het hele impact rapport.
• FairMail is een sociale onderneming die fairtrade fotoproducten maakt en inkomen genereert voor jongeren in achterstandswijken in Peru, India en Marokko. FairMail heeft vorig jaar de Transparant Prijs voor social enterprises gewonnen met een informatieve website en een mooie impact graphic. Tevens wordt transparant inzicht gegeven in de cijfers.
De organisatie van de Transparant Prijs schrijft in deze flyer waarop de deelnemers beoordeeld zijn en geeft een overzicht van het niveau van de inzendingen.