De Social Grow Sessions, het begeleidingstraject rond sociale innovatie van Janssen en Johnson & Johnson BNL is dit jaar van start met 10 kandidaten uit België en Nederland. Lees hier wie er allemaal deelnemen.
Social Grow Sessions 2017 van start!
De Social Grow Sessions, het begeleidingstraject rond sociale innovatie van Janssen en Johnson & Johnson BNL (Benelux) maken deel uit van het Corporate Social Responsibility-project GROW Together van deze bedrijven. Het traject focust op drie facetten: onderwijskansen en dagopvang bevorderen; mantelzorgers ondersteunen; toegang tot gezondheidszorg vergroten.
Voor deze tweede editie, die in oktober van start is gegaan, zijn 10 kandidaten geselecteerd. In totaal werden 35 projecten ingediend – waar de jury aan de hand van tien scoringscriteria een selectie uit maakte. Die jury bestond uit afgevaardigden van de Sociale InnovatieFabriek, Social Enterprise NL en Johnson&Johnson BNL.
De tien deelnemers werken tijdens drie meerdaagse sessies aan hun onderneming om de sociale impact te vergroten en hun social business plan aan te scherpen. Ze worden hierbij gesteund en gestuurd door specialisten van de Sociale InnovatieFabriek in België en Social Enterprise NL in Nederland.
De finale van de tweede editie van de Social Grow Sessions vindt plaats op 7 december in Leiden.
De deelnemers:
- Benidorm Builders (BE)
- Creatiekar (NL)
- Gight, the guiding light (NL)
- JATZ-IT (BE)
- Les Gazelles des Bruxelles (BE)
- Platform K (BE)
- Rising You(th) (BE)
- Sociale Supermarkt (NL)
- Villa Boempatat (BE)
- Villa Gerbera (BE)
Meer informatie over deze accelerator vind je via: www.socialgrowsessions.net