Social entrepreneurship is helemaal hip en happening. Dat blijkt wel uit de vele initiatieven en wedstrijden die de komende weken worden opgetuigd.Voor sociaal ondernemers die (net)…
Strijd mee met sociaal duurzaam businessidee
Social entrepreneurship is helemaal hip en happening. Dat blijkt wel uit de vele initiatieven en wedstrijden die de komende weken worden opgetuigd.
Voor sociaal ondernemers die (net) zijn gestart of voor creatieve innovators met een steengoed sociaal en duurzaam businessidee, zijn twee interessante competities uitgeschreven vanuit Nudge en Ben & Jerry’s.
Join our Core: word jij de nieuwe Ben & Jerry’s?
Ben & Jerry’s mag dan vooral bekend staan om hun ijs, het is een bedrijf met een missie. In hun businessmodel tellen de sociale en duurzame aspecten namelijk net zo zwaar als het verkopen van ijs.
Dat zouden meer bedrijven moeten doen en dus nodigt Ben & Jerry’s jonge, duurzame en briljante ondernemers uit om met elkaar de strijd aan te gaan in de Join Our Core-competitie.
Wat er te winnen valt?
De winnaar kan rekenen op € 10.000, een half jaar begeleiding van duurzaamheidsexperts via Social Enterprise NL en Ashoka, promotie van het bedrijfsidee op een nieuwe Ben & Jerry’s ijssmaak én een reis naar Ben & Jerry’s in Vermont.
Op 18 april gaan 10 finalisten met elkaar de strijd aan tijdens de ontknoping in Amsterdam. Nederland is één van de negen Europese landen waar de wedstrijd plaatsvindt. Aanmelden en meer info over de competitie kan via: http://www.benjerry.nl/onze-waarden/joinourcore
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=18IhOOQV-cM
Nudge: winst met waarde
De afgelopen anderhalve week verbleven vijf toekomstige leiders op het gebied van duurzaamheid (winnaars van de Nudge Leadership Challenge) op de Noordpool om daarmee aandacht te vragen voor het nieuwe ondernemen: social entrepreneurship. Daaraan gekoppeld is een wedstrijd uitgeschreven om (startende) sociaal ondernemers een extra duwtje in de rug te geven.
Je kunt overigens ook meedoen als je een bedrijfsplan hebt voor een social enterprise, dus waar financiële winst een middel is om maatschappelijke waarde te creëren.
Nudge kiest uiteindelijk drie winnaars. Zij worden uit de 10 beste inzendingen gekozen na een pitchpresentatie op het The Next Level Event op 19 april aanstaande. De winnaars krijgen voor een lange periode ondersteuning en advies door experts. Meer info vind je hier: http://bit.ly/13t5KFP
Deze Nudge wedstrijd voor social entrepreneurs is onderdeel van de campagne Winst met Waarde waarbij aandacht wordt gevraagd voor sociaal ondernemerschap. Behalve de wedstrijd heeft Nudge ook een ‘Marktplaats’ opgezet. Een forum waar vragen van social entrepreneurs beantwoord worden door supporters (ervaringsdeskundigen, ondernemers etc.).
Meer weten: http://bit.ly/14NiNOB
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PKogU5cfElQ