Tony’s Chocolonely wil super lekkere chocolade maken op een zo goed mogelijke manier. Hun droom: een chocoladewereld waarin geen slavernij meer voorkomt. Op dus naar 100%…

Naar 100% slaafvrije chocolade

Deel deze pagina:

Tony’s Chocolonely wil super lekkere chocolade maken op een zo goed mogelijke manier. Hun droom: een chocoladewereld waarin geen slavernij meer voorkomt. Op dus naar 100% slaafvrije chocolade. Hoe ze dat gaan realiseren?

Door te laten zien dat het anders kan (en moet). Tony’s Chocolonely koopt hun cacao rechtstreeks in bij een aantal cacaoboeren waar zij een lange-termijn overeenkomst mee hebben. De boeren hebben zo de zekerheid dat ze nu en in de toekomst hun bonen aan tegen een hogere prijs kunnen verkopen. Voor de boeren is het zo aantrekkelijker om te investeren in hun plantage, waardoor de kwaliteit van de cacao omhoog gaat.

Tony’s over 10 jaar
Als klein chocoladebedrijfje probeert Tony’s de chocoladewereld een stukje eerlijker te maken door op zoek te gaan naar schaalbare oplossingen van de problemen die spelen in de cacao-business.
En aan ambities geen gebrek. Over 10 jaar hoopt Tony’s Chocolonely te hebben aangetoond dat het aangaan van langdurige relaties met cacaoboeren echt succesvol is en bijdraagt aan het tegengaan van slavernij. “We hopen de komende vijf jaar van ten minste 10.000 cacaoboeren hun leefomstandigheden te verbeteren.”
En ook willen ze andere chocoladebedrijven inspireren om hun keten ook eerlijker te maken. En niet onbelangrijk: ze beloven dat ook over 10 jaar hun chocolade nog steeds even lekker smaakt.

‘Try going to bed with a mosquito’
Tony’s is slechts een klein chocoladebedrijfje in een chocoladewereld die in handen is van een paar grote bedrijven. Er moet nog heel veel gebeuren voordat iedereen in de keten krijgt waar hij recht op heeft. Toch denkt Tony’s met hun aanpak echt een verschil te maken en wel degelijk bij te dragen aan een eerlijkere cacao-keten. Niets is meer waar, toch? ‘If you think you’re too small to have an impact try going to bed with a mosquito in the room.’ – Anita Roddick (oprichtster van the Body Shop)

Meer weten over Tony’s Chocolonely en hun missie, kijk dan hier: http://www.tonyschocolonely.com/