Charlotte van Wezel nam ons mee in de nut en noodzaak van lobby voor sociaal ondernemers. Ze ziet dat er steeds meer ruimte komt bij…

Bijeenkomst: De ondernemer als lobbyist

Deel deze pagina:

Charlotte van Wezel nam ons mee in de nut en noodzaak van lobby voor sociaal ondernemers. Ze ziet dat er steeds meer ruimte komt bij politiek en overheid voor het sociale en duurzame verhaal van sociaal ondernemers. Belangrijk is de samenwerking met de juiste partners om een duidelijke boodschap over te brengen over wat er moet veranderen in beleid of wetgeving aan de juiste personen. Uiteindelijk draait het om deze personen te beïnvloeden met zowel halen (wat kan hij/zij voor jou doen) én brengen (wat kom jij hem/haar geven aan kennis, netwerk, inzichten etc.). Daarna vertelde Tim de Broekert van Tony’s Chocolonely over hun campagne The Sweet Solution om de Europese wetgeving rondom ketenverantwoordelijkheid te veranderen. Een mooi lobbydoel dat voor veel meer sociaal ondernemers relevant is. Er gaat binnenkort over gestemd worden, dus fingers crossed! Een tip van Tim is ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk anderen meedoen met jouw lobby (consumenten, publiek, andere bedrijven, Ngo’s) en dit meedoen zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Social Enterprise NL ziet dat steeds meer sociale ondernemingen (willen) lobbyen. We hebben deze bijeenkomst georganiseerd om beter zicht te krijgen op de lobbyonderwerpen van onze leden en hun behoeften. De komende maanden zullen we nog meer (soortgelijke) bijeenkomsten organiseren. Wil je hier nou bij zijn? Of wil je meedenken? Of wil je gewoon met ons delen wat jij nodig hebt om jouw lobby te starten/naar een nieuw niveau te brengen? Laat het ons weten via nick@social-enterprise.nl en/of hou onze berichtgeving in de gaten. #lobbyforimpact!