Elk succesvol bedrijf begint met een slim idee. Denk aan inspirerende rolmodellen in de impact-community, zoals Willicroft, Klabu, Closing the Loop, Yoni en Loop.a life….
The Impact Entrepreneurs – Masterclasses
Elk succesvol bedrijf begint met een slim idee. Denk aan inspirerende rolmodellen in de impact-community, zoals Willicroft, Klabu, Closing the Loop, Yoni en Loop.a life. Deze game-changers zagen een kans, gingen ermee aan de slag en maken nu allemaal echte, internationale impact binnen meerdere SDG’s! Maar wanneer het moeilijk wordt – zoals in tijden van COVID – hebben ook impactondernemers ondersteuning nodig om hun impact te blijven maken en veerkrachtig te blijven.
Daarom lanceren we samen met Amsterdam Impact en Impact Hub Amsterdam – allemaal gedreven om impactondernemers te helpen – een serie masterclasses. De zes masterclasses zijn gratis beschikbaar voor iedereen die inspiratie nodig heeft voor impactideeën, z’n impact wil vergroten of hulp bij zwaar weer kan gebruiken.
,
Maak kennis met de Resilience-editie van The Impact Entrepreneurs | Masterclasses en de experts:
#1 in de Designing Business masterclass van Patrick van de Pijl, CEO van Business Models Inc., leer je:
- ‣ de fundamentele waarde van design om de manier waarop je naar de wereld kijkt te verbeteren.
- ‣ design als een leerbaar, herhaalbaar en gedisciplineerd proces dat iedereen kan gebruiken om unieke waarde toe te voegen
- ‣ nieuwe tools, vaardigheden en de mindset om kansen te benutten die voortkomen uit onzekerheid
- ‣ het ontwerpen van een impactvol bedrijfsmodel
#2 in de Commerciële Strategieën masterclass met Jasper Mutsaerts, The Startup Coach, leer je:
- ‣ jouw commerciële strategie te verfijnen voor duidelijkheid, structuur en focus
- ‣ een duidelijker beeld te krijgen over de mogelijkheden van jouw idee
- ‣ meer inzicht te krijgen in de toekomstige groei van je bedrijf
#3 in de Impact Branding masterclass met ​​​​​Dieuwertje Damen, duurzaamheidsstrateeg en oprichter van Rainbow Collection, leer je:
- ‣ hoe je jouw impact merk versterkt en hoe je het een eigen gezicht kan geven
- ‣ hoe je huidige klanten merkambassadeurs maakt en hoe je nieuwe doelgroepen benadert
- ‣ over Rainbow Collection’s Impact Branding model, een benadering die specifiek is ontwikkeld voor impactondernemers
- ‣ de praktische tools die jouw merk kunnen versterken en leiden tot meer impact
#4 in de Groeimarketing masterclass met Tess Lucassen, Growth Coach en Trainer bij Growth Tribe, leer je:
- ‣ waarom groeimarketingstrategieën cruciaal zijn in een steeds digitalere wereld
- ‣ over het proces, de mindset en de tools die je zullen helpen richting een organisatie die meer gericht is op consumenten en gestuurd wordt door data
- ‣ inzichten in best practices voor groeimarketing
- ‣ over verschillende kanalen en tactieken voor klantenwerving
#5 in de masterclass De kunst van het onderhandelen met ​​​​​​Geurt Jan de Heus, onderhandelingsdeskundige en coach bij RoutsLaeven, leer je:
- ‣ hoe je samen waarde kunt creëren, de gevolgen redelijk kunt verdelen en relaties kunt versterken
- ‣ over het denk- en handelingskader dat nodig is voor alle onderhandelingen
- ‣ over jouw persoonlijke aandachtspunten en waarde
- ‣ nuttige tips om jouw impact te vergroten door middel van onderhandeling
#6 in de masterclass Kapitaal vinden met ​​​​​Mark Hillen, oprichter en voorzitter van Social Enterprise NL, leer je:
- ‣ de voor- en nadelen van elk type financiering
- ‣ welke financieringsmogelijkheden veelbelovend zijn, door de succesfactoren te bekijken
- ‣ hoe je de financieringswereld kunt benaderen
- ‣ doelgericht zoeken naar het kapitaal dat bij je past als impactondernemer